sobota 28. decembra 2013

Glitrové špičky bôt

Glitrové, či vo všeobecnosti zafarbené špičky bôt rozhodne nie sú ničím novým ani prevratným. Chystala som sa na ne už dávno, ale nemala som vhodné topánky na vybúrenie sa.  A spomenula som si na tieto. Tiež ich už mám dlhšie, sú kožené a za pár drobných zo sekáča. Nenosila som ich až tak častom, sú príliš elegantné až fádne - pripomínajú mi topánky do hrobu. A k môjmu prevažne soc štýlu sa veľmi nehodia. Takže mi ich nie je ľúto, radšej si ich pár krát obujem (kým glitre neopadajú, o nejakej trvácnosti si tu nebudeme nič nahovárať) v podobe výrazného doplnku, ako ich takmer nenosiť kvôli tomu, že sa mi až tak nepáčia. 



Potrebujeme:
  • topánky - najlepšie asi z kože, umelej kože, semišu. Pevnejšie.
  • glitre - z papiernictva, bála som sa že nebudú stačiť, ale ich spotreba je ozaj minimálna.
  • lepidlo - vhodné na daný materiál, po zaschnutí musí ostať priesvitné, dostatočne tekuté, najlepšie vodou riediteľné, ja som použila Herkules
  • štetec na lepidlo
  • noviny ako podklad



Tieto topánky majú výhodu v oddelenej prednej časti, netreba špičku vymedzovať lepiacou páskou. Časť natreme lepidlom, pracujeme rýchlo, lebo rýchlo schne a posypeme glitrami. 
Po chvíli popritláčame prstom. Zvyšené glitre vždy oklepeme a zbierame z novín aby sme ich znova použili.



Po prvej vrstve na mnohých miestach - prakticky všade - ostáva presvitať farba topánky, preto nanesieme vrstvu druhú. Lepidlo som zriedila s vodou, už ho netreba také husté. Opäť posypeme, zbavíme sa zvyšných glitrov, a keď trochu zaschne, popritláčame prstom.



Nakoniec som ich pretrela ešte ďalšou vrstvou lepidla zriedeného s vodou, aby glitre zafixovalo aj od vrchu. Myslím, že podobne môže poslúžiť aj nejaký bezfarebný lak. Necháme poriadne zaschnúť (až tak dlho, že mne sa stihlo zotmieť). Glitre prilepené na neželaných miestach som sa pokúšala oškrabať, zvyšné som zamaľovala centrofixkou.



Pre výraznejší gýčový efekt nosíme s glitrovými ponožkami (tieto sú z HMka).
(Ale rozhodne lepšie to bude s čiernym zvyškom nôh.)
Poznámka: glitre budú všade. Všade.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára